سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با بهترین برندهای کاشی و سرامیک آشنا شوید!

کاشی و سرامیک از مهم‌ترین عناصر در ساختمان سازی هستند؛ چراکه به عنوان پوشش دهنده داخلی و خارجی به‌ کار رفته و نقش اساسی در دکوراسیون منازل ایفا می‌کنند. کشور‌هایی مثل ایران که معادن غنی خاک و فلز را در خود جای داده اند؛ توانایی تولید انواع متریال‌های ساختمانی را دارند. تولید این محصولات در ایران قدمت زیادی دارد؛ و پیشرفت ایران در این صنعت به گونه ای است؛ که جزو پیشتازان در عرصه تولید و صادرات کاشی و سرامیک  قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی بهترین برند کاشی و سرامیک در بازار ایران می‌پردازیم.

بهترین برند کاشی سرامیک

مارک کاشی سرامیک

پس از تکمیل شدن مراحل ساخت یک ساختمان و قبل از نصب شیرآلات باید کاشی و سرامیک مورد نظر را برای نصب انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین مارک کاشی و سرامیک در  بازار ایران می‌گردید باید بدانید؛ برند‌های زیادی توانسته اند در این زمینه کالا‌های خوبی ارائه دهند. پارس سرام، ارغوان، مرجان، مهرسام، تکسرام نمونه‌هایی از مارک‌های پرطرفدار کاشی ایرانی و  بیوتی اسپرینگ، بارسا، فاوانیا، ریونیز نیز نمونه‌هایی از بهترین برند کاشی و سرامیک خارجی هستند. در ادامه تعدادی از برند‌های معروف ایرانی را با جزئیات بیش‌تر بررسی می‌کنیم.

برند‌های معروف کاشی و سرامیک

کاشی مهسرام

برند مهسرام، فعالیت خود را در سال 1376 و  زیر نظر شرکت الماس کویر یزد آغاز نمود. این شرکت در شهرک صنعتی هرفته مهریز واقع شده، و با در اختیار داشتن  نیروی کار حرفه‌ای ‌و بهره‌گیری از دستگاه‌های روز دنیا؛ محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه داشته است. از تولیدات این شرکت، محصولات پرسلان با کیفیت بالا است؛ که با مواد اولیه مرغوب تولید می‌شود و در طرح، رنگ و ابعاد متنوعی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. سرامیک سوبل سالت، فلفل نمکی، وین و... محصولات دیگر این برند هستند.

کاشی تبریز

یکی از بهترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک در داخل کشور، برند تبریز است که از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر آن در شهر تبریز و شرکت تولید کننده در 24 کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته است. این شرکت، چیزی حدود 50 هزار متر زیر بنا دارد. برند تبریز در سال‌های ابتدایی کار خود، بازار هدف، طرح‌ها و ابعادی که برای مصرف کننده جذابیت دارد را شناسایی کرده؛ و با مطالعه فنی دقیق برروی ماشین‌آلات، به نوسازی و افزایش ظرفیت تولید کاشی کف و دیواری پرداخت. این برند، محصولات خود را  به صورت کالر بادی  تولید می‌کند تا درصورت ایجاد خط و خش روی بدنه، مشهود نباشد. کاشی‌های کف سرویس بهداشتی و حمام، کف پشت بام  کف سالن، کف آشپزخانه، کف حیاط، ، دیوار و نمای ساختمان، دیوار آشپزخانه و ... استفاده نمونه‌ای از محصولاتی هستند که توسط این برند تولید می‌شود.

کاشی گلدیس

شرکت گلدیس در سال 1381 در شهر یزد تاسیس شد. این شرکت، آسان سازی تامین نیاز مشتریان و ارتقاء کیفیت کاشی و سرامیک ایرانی را هدف خود قرار داد و در همان سال‌های اول تولید؛ توانست محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای اروپایی تولید کند. برند گلدیس، برای ساخت محصولات از تکولوژی‌های متفاوتی مثل تکونلوژی روتو، لوستر، شوگر افکت و چاپ دیجیتال استفاده می‌کند. 

کاشی تکسرام

تکسرام یکی دیگر از شرکت پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک است. این تولید کننده ایرانی فعالیت خود را از سال 1374 آغاز نموده و با تولید محصولات با کیفیت، توانسته است جایگاه خوبی، در بازار بین المللی کاشی به دست آورد. کارخانه تکسرام در شهر اصفهان واقع شده و برای تولید کاشی، به ماشین آلات بروز مجهز است. کاشی پرسلان، وگرانیتی نمونه‌ای از محصولات آن هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت به دست مشتریان می‌رسند.

کاشی پارس

شرکت کاشی پارس، تولید کاشی و سرامیک را در دهه 50 و در  شهرک صنعتی  البرز در استان قزوین آغاز کرد. برند پارس برای تولید محصولات با تنوع بالا در طرح و رنگ از ماشین آلات پیشرفته استفاده می‌کند. ابعاد 60*120 کف و30*90 دیواری از پرفروش‌ترین سایز‌های تولید شده توسط برند پارس است.

کاشی الوند

الوند جزو معروف‌ترین مارک کاشی سرامیک است که در سال 1370 شروع به فعالیت کرد. برند الوند برای ساخت سرامیک‌های کف، دیوار و محصولات گرانیتی از بهترین ماشین آلات جهان استفاده می‌کند. تنوع در طراحی محصولات و سایز‌های متفاوت، از مشخصه‌ی تولیدات الوند است. 

کاشی البرز

موزائیک، کاشی، سرامیک مینیاتوری و سایر محصولات برند البرز با استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان و با استفاده از ماشین آلات پیشرفته ساخته و به بازار عرضه می‌شود. این برند در سال 1393 توانست با تولید و عرضه محصولات با کیفیت خود، جایگاه مناسبی به دست آورد و به طوری که در سال 1394 جزو برند‌های شناخته شده قرار گرفت.

کاشی سعدی 

شرکت کاشی سعدی در سال 1339 و در شهر ری تاسیس شد. زیر بنای این شرکت حدود 36 هکتار بوده و محصولات آن از نظر کیفیت پیشرو هستند. این برند بیش از نیم قرن در بین مردم و بازار محصولات ساختمانی به تولید و عرضه کاشی و سرامیک پراخته و اکنون با تولید سرامیک کف و کاشی دیوار، در بین بهترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک قرار دارد. استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال HD، نام این شرکت را در بین کارخانجات توسعه یافته ثبت کرده است. 

کاشی مرجان

کاشی مرجان از سال 1371 تا به امروز؛ از تولیدکنندگان شناخته شده در صنعت کاشی و سرامیک است. این برند علاوه بر فروش محصولات خود در بازار داخلی، آن‌ها را به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌کند. میان محصولات این برند هر نوع محصولی را می‌توان یافت. کاشی با قابلیت عبور نور، کاشی ضد اسید صنعتی، کاشی‌های پولیش و نیمه پولش در ابعاد و طرح های مختلف؛ نمونه‌هایی از محصولات آن هستند. همچنین می‌توانید انواع کاشی بین کابینتی، آشپزخانه، کف و... را از میان محصولات  آن انتخاب و خریداری نمایید.

کاشی سمنان

شرکت کاشی سمنان در فروردین ماه، سال 1374 به بهره برداری رسید؛ این شرکت از تولید کنندگان برتر کاشی و سرامیک در ایران است و در زمینه‌ کاشی دیوار، کف و پخت سوم پیشرفت زیادی داشته است. این شرکت با استفاده از مواد اولیه مرغوب و عالی توانسته است کیفیت را سرلوحه تولیدات خود قرار داده و مشتریان را از خود راضی نگه‌دارد. از افتخارات این شرکت، استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال در میان اولین شرکت‌های ایرانی است.

راک سرامیک

یکی از بهترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک، برند سرامیک راک است. این برند جزو سه برند برتر جهان در زمینه تولید کاشی و سرامیک شناخته شده است. شعبه‌های این برند در کشور‌های مختلف مثل بنگلادش، ایران، امارات متحده عربی و هندوستان قرار داد؛ و مرکز  آن در امارات متحده عربی است. شعبه شرکت راک در ایران، تحت لیسانس راک، در سال 1382تاسیس شد. مکان قرارگیری آن در شهرضای اصفهان قرار دارد و با استفاده از ماشین آلات روز ایتالیا به تولید محصولات باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی می‌پردازد.

کاشی پرسپولیس

برند پرسپولیس به به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین برند تولید کننده کاشی و سرامیک در یزد شناخته شده است. این برند فعالیت خود را در سال 1386 در یزد آغاز کرد. شرکت کاشی پرسپولیس، با استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا، در اختیار داشتن نظارت متخصصان ایتالیایی، سالیانه 12 ملیون مترمربع کاشی تولید کرده و آن ‌ها را در ایران و سایر کشور‌های دنیا به فروش می‌رساند.

کاشی آپادانا

آپادانا سرام از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در ایران است که سالیانه، 30ملیون متر مربع کاشی تولید و به بازار عرضه می‌کند.این برند فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده و برای تولید محصولات خود از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ و ماشین آلات روز دنیا بهره می‌برد. تولیدات آپادانا سرام شامل سه گروه پرسلان لعاب دار، پرسلانی بدون لعاب و کاشی دوبار پخت می‌شوند. 

برندهای معروف کاشی سرامیک ایرانی

بهترین تولید کنندگان کاشی و سرامیک

تا اینجا با بهترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در ایران آشنا شدید؛ و با توجه به مارک محصول مورد نظرتان می‌توانید تا حدودی به کیفیت آن پی ببرید. اما علاوه بر برند تولید کننده، نیاز است به مشخصات ظاهری کاشی مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید؛ چرا که هر برند محصولات خود را بر درجه بندی می‌کند تا مشتریان به اطلاعات بیش‌تری دست یابند. پشت بسته بندی کاشی و سرامیک‌ عددهایی چاپ شده که اشاره به ویژگی‌های محصول دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مقدارجذب آب

یکی از ویژگی‌های کاشی و سرامیک میران جذب آب است که در خرید کاشی حمام و دستشویی و آشپزخانه به دلیل رطوبت بالا باید به آن توجه شود.کاشی شیشه‌ای و تمام شیشه‌ای دو نمونه از محصولاتی هستند که از میزان جذب آب کمی برخوردار بوده و برای مکان‌های مرطوب مناسب اند. 

مقاومت کاشی در برابر سرمای هوا

مقاومت پایین کاشی در برابر آب و هوای سرد و گرم، ممکن است باعث تخریب کاشی یا ترک خوردگی آن شود. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید کاشی، برای فضاهای خارج از خانه به درجه مقاومت کاشی در این زمینه دقت کنید.

درجه ساییدگی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید کاش باید به آن توجه کرد؛ درجه ساییدگی آن است که پشت بسته بندی درج می‌شود. البته در کاشی‌های غیر براق و غیر شیشه‌ای این مورد را نخواهید دید. به هر اندازه این عدد بالاتر باشد به این معناست که محصول مورد نظر از مقاومت بیش‌تری، در برابر سایش برخوردار است. معمولا برای کفپوش ادارات، پاساژ‌های تجاری و... از محصولاتی بادرجه سایش 5 استفاده می‌شود در حالی که برای کفپوش منزل از کاشی و سرامیک‌هایی با درجه سایش 4 نیز می‌توان استفاده کرد.

ضریب اصطکاک

این ضریب به معنای مقاومت محصول در برابر سرخودن است. به هر میزان این ضریب افزایش یابد؛ مقاومت آن در برابر لیزخوردن نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال در کاشی استخر، حمام و سرویس بهداشتی این عدد باید بیش‌تر از 50 باشد و در قسمت‌های بیرون خانه مثل کف حیاط، محصولاتی با ضریب اصطکاک، 60 خریداری می‌شود. 

درجه کیفی

کاشی‌های علاوه بر ضریب اصطکاک، میزان جذب آب و... درجه کیفی نیز دارند. به این صورت که کیفیت آن‌ها را با استفاده از عدد در بسته بندی‌ آن‌ها درج می‌کند؛ هر اندازه درجه کاشی پایین‌تر باشد کیفیت و قیمت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. ازبین رفتن لعاب،خرد شدن و ترک خوردگی از اتفاقاتی است که ممکن است برای محصولاتی با درجه کیفی پایین اتفاق بیفتد.

تولید کنندهای کاشی سرامیک ایرانی

کلام آخر

مارک کاشی و سرامیک، یکی از معیار‌های مهم در خریدآن‌ها به شمار می‌رود. در این مقاله سعی شد درباره برند‌های معروف کاشی و سرامیک اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار گیرد تا انتخاب آسان‌تری داشته باشید. کاشی پرسپولیس، پارس، الوند، مهسرام، تکسرام، راک و گلدیس، نمونه‌هایی از این محصولات هستند.